Ostatni fotel po prawej stronie

Michał Oleszczyk o filmie

1 stycznia 2020

Podsumowanie 2019

›
Poniżej prezentuję swoje zestawienie najlepszych filmów roku, jakie znalazły się w polskiej dystrybucji kinowej lub VOD między 1 stycz...
16 komentarzy:
19 sierpnia 2019

Pewnego razu w Hollywood (2019, Tarantino)

›
*SPOILER* *SPOILER* *SPOILER* *SPOILER* *SPOILER* *SPOILER* 1. Najnowszy film Quentina Tarantino, „Pewnego razu w Ho...
40 komentarzy:
18 sierpnia 2019

Gdzie jesteś, Bernadette? (2019, Linklater)

›
Przeczuwam, że GDZIE JESTEŚ, BERNADETTE? przemknie przez nasze ekrany chyłkiem, mimo gwiazdorskiej roli Cate Blanchett -- więc łapcie ...
4 komentarze:
25 lipca 2019

Tampopo (1987, Itami)

›
W nowym Reaction Shocie na Filmwebie piszę o ramenowym klasyku Tampopo (1987) Juzo Itamiego. Zapraszam do lektury .
1 komentarz:
20 lipca 2019

"Król lew" (2019, Favreau)

›
Zapraszam do posłuchania czwartego odcinka mojego podcastu, #SpoilerMaster. Recenzuję w nim  Króla lwa  Jona Favreau. Podcast dostępny...
1 komentarz:
13 czerwca 2019

Spotkania w FINA -- Archiwum online

›
Wraz z wczorajszym pokazem "In Touch" Pawła Ziemilskiego (uzupełnionego "Barem na Wiktorii" Leszka Dawida) zakończyliś...
1 komentarz:
27 maja 2019

Wanda (1970, Loden)

›
W nowym Reaction Shocie na Filmwebie piszę o legendarnym debiucie Barbary Loden, czyli o filmie Wanda  z 1970 roku. Zapraszam do lektu...
7 komentarzy:
›
Strona główna
Wyświetl wersję na komputer

O mnie

Moje zdjęcie
Michał Oleszczyk
b. 1982; Film critic and translator; contributor to "RogerEbert.com" and other websites. He wrote the first Polish monograph of Terence Davies. Together with Kuba Mikurda, he published a book-long interview with Guy Maddin. His translation of J. Hoberman and Jonathan Rosenbaum's "Midnight Movies" was published in 2011.
Wyświetl mój pełny profil
Obsługiwane przez usługę Blogger.