Ostatni fotel po prawej stronie

Michał Oleszczyk o filmie

27 maja 2019

Aladyn (2019, Ritchie)

›
Jedyną korzyścią z wejścia na ekrany nowego ALADYNA -- nominalnie podpisanego przez Guya Ritchiego, ale przypominającego raczej dzieło...
5 komentarzy:
23 kwietnia 2019

List z Greenpointu (2004, Mekas)

›
Na  MUBI  jeszcze przez 27 dni dostępny jest piękny LIST Z GREENPOINTU (2004) Jonasa Mekasa, dokumentujący przeprowadzkę reżysera z ...
3 komentarze:
7 kwietnia 2019

Kilka uwag o dramaturgii "Romy"

›
Kilka refleksji o ROMIE Cuaróna po ponownym obejrzeniu filmu; tym razem od strony dramaturgii/scenariusza: -- Jest to rzadki przypadek f...
4 komentarze:
2 kwietnia 2019

Dumbo (2019, Burton)

›
Mit założycielski twórczości Tima Burtona to oczywiście odrzucenie go przez wytwórnię Disneya jako twórcy zbyt mrocznego i makabryczneg...
6 komentarzy:
14 lutego 2019

Kochankowie (2009, Gray)

›
W nowym Reaction Shocie na Filmwebie piszę o Kochankach (2009) Jamesa Graya. Zapraszam do lektury .
5 komentarzy:

Green Book (2018, Farrelly)

›
Kilka myśli wokół GREEN BOOK. It's a long walk, but walk with me. (1) Jeśli jeszcze raz usłyszę, że to "wielka niespodzian...
10 komentarzy:
8 lutego 2019

Lego Przygoda 2 (2019, Mitchell)

›
Moja recenzja z Lego Przygody 2  jest do przeczytania tutaj na Filmwebie , zapraszam.
2 komentarze:
‹
›
Strona główna
Wyświetl wersję na komputer

O mnie

Moje zdjęcie
Michał Oleszczyk
b. 1982; Film critic and translator; contributor to "RogerEbert.com" and other websites. He wrote the first Polish monograph of Terence Davies. Together with Kuba Mikurda, he published a book-long interview with Guy Maddin. His translation of J. Hoberman and Jonathan Rosenbaum's "Midnight Movies" was published in 2011.
Wyświetl mój pełny profil
Obsługiwane przez usługę Blogger.